Expert Traject

Als schrijver, copywriter, contentmaker, communicatieprofessional of marketeer ben jij een expert binnen jouw vakgebied. Dat weet je. Dat voel je. Dat is zo. Toch lukt het je niet om je eigen verhaal, visie, expertise en aanbod helder neer te zetten. Frustrerend! Toch? 

Want hierdoor word je niet uitgedaagd. Niet op waarde geschat. Je blijft op één niveau hangen. Dat moet anders; je wil groeien! Mijn Expert Traject is bedoeld voor de tekstprofessional die next level wil; ik leer jou de wereld veroveren met jouw unieke verhaal, visie en expertise. We ontwikkelen een helder aanbod en maken jouw schrijfbusiness schaalbaar. 

R

Na het volgen van mijn Expert Traject is het gedaan met op-goed-geluk marketing, lege marketing en geschreeuw om aandacht. In plaats daarvan creëer jij zichtbaarheid door eigenheid. We gaan aan de slag met contentmarketing op hoog niveau. Dat doe je door jouw ware verhaal, jouw ware visie en jouw ware expertise toegankelijk te gaan delen. Dat werkt omdat de waarheid werkt. Bovendien doen we dit gestructureerd en weldoordacht; geen losse flodders meer. Omdat je jouw potentiële klanten vervolgens verleid met een helder aanbod en je jezelf verwent met een schaalbaar bedrijf, gaat jouw business groeien vanuit de inhoud.

Reviews

“Wat heb ik de afgelopen tijd veel van Rachel geleerd. In het verleden kreeg ik geen zinnige zin op papier. Ik was onzeker over mijn eigen schrijven. Dankzij het 1-op-1 traject kreeg ik mijn missie, visie, verhaal en expertise scherp tijdens de start van mijn bedrijf. Ook kreeg ik handige tips om mijn onzekerheid los te laten. En ben ik op een andere manier naar teksten gaan kijken waardoor ik creatief durf te zijn in de teksten die ik nu onder andere schrijf voor Moderne Hippies. Het was een leerzaam en bovenal plezierig traject. Wekelijks deelde Rachel huiswerk in de vorm van theorie en opdrachten. Dit was erg nuttig, want de geleerde theorie mocht ik gelijk toepassen in opdrachten, waarna we het 1-op-1 bespraken. Alle theorie met betrekking tot het creëren van een duurzame contentstrategie kwam aan bod. Aan het eind van het traject had ik alle content voor mijn website geschreven en een goede aanzet gemaakt voor mijn contentkalender. Kortom ik was klaar om mijn expertstatus te claimen en dit wereldkundig te maken. Ik ben Rachel dankbaar voor de kennis en het vertrouwen dat ze me heeft gegeven de afgelopen maanden. Na afronding van het traject volgde al snel mijn eerste grote opdracht en sindsdien blijft het doorstromen.

Als je op zoek bent naar iemand die veel kennis heeft van het verwoorden van verhalen en iemand die bereid is om haar jarenlange kennis en ervaring te delen, om jou te laten groeien in jouw profilering en schrijfvaardigheden dan ben je bij Rachel aan het juiste adres.”

Jantine Reijlink

Digital Stories

“Ik raad een samenwerking met Rachel aan wanneer je op zoek bent naar iemand die je helpt de expertstatus van je organisatie te claimen. Vanuit een duidelijk visie en strategie waarbij je niet blijft hangen in wollige documenten en presentaties. Maar concreet invulling aan deze ambitie geeft.

In ons contact gaf Rachel altijd duidelijk aan wat ik mocht verwachten. Ook is ze een fijne gesprekspartner en durft ze kritische vragen te stellen. Open, eerlijk en direct.”

Vincent Verhelst

Algemeen Directeur Bartosz (interim opdrachtgever)

“Wat ik fijn vind aan onze samenwerking is dat Rachel in staat is om goed te luisteren. Daarbij stelt zij heel prikkelende vragen die je weer kritisch naar je eigen kennen en kunnen laten kijken: is het zo bijzonder wat je doet? Waarom dan? Dat geeft mij het gevoel dat ik ook bij mijn klanten zoek: zonder schuring geen glans! En dat past dan weer heel erg bij de cultuur van ons bedrijf. 

Ik raad een samenwerking met Rachel aan wanneer je iets te vertellen hebt. Als je bovendien met haar mee kunt bewegen naar versimpeling dan kun je erg mooie resultaten bereiken.”

Jack van Gils

Managing Partner tBureau (interim opdrachtgever)

Tijdens mijn Expert Traject

  • Ga je jouw verhaal & visie strategisch concretiseren om je expertstatus te claimen.
  • Ontdek je hoe jij jezelf dankzij een ijzersterke positionering en glashelder aanbod in de markt zet zodat jouw ideale klant niet om je heen kan.
  • Leer je zinvolle content voor diverse media creëren waarin je steeds trouw blijft aan jouw verhaal & visie. Zo creëer je eigenheid, herkenbaarheid en daarmee zichtbaarheid.
  • Hebben we wekelijks een 1-op-1 sessie waarin ik je op scherp zet door op niveau met je te sparren. 
  • Leer je focus houden en sterke call-to-actions schrijven. Gevolg: tijdswinst en betere resultaten. Of het nu om een visiedocument, methodiek, webtekst, offerte of blog gaat.
  • Leer je dankzij de kracht van contentmarketing structureel kwalitatief hoogwaardige klanten en deals binnenhalen.

Wat heb je na dit traject liggen?

De bronbestanden:

1. Jouw unieke Merkverhaal. Dit is de basis voor alle persoonlijke content die je gaat maken.

2. Jouw Visie die richting en focus geeft aan je bedrijf in alles wat je doet.

3. Jouw Expert Boek waarin toegankelijk is verwoord hoe jij waarde toevoegt. Dit is de basis voor alle kenniscontent die je gaat maken.

En daarbij:

4. Persona

5. ‘Over Mij’ pagina

6. ‘Aanbod’ pagina

7. Pakkende bio voor social media

8. Helder dienstenaanbod

9. Klantbelofte

10. Contentwolk

Review

Het Expert Traject bestaat uit:

Zes weken intensieve zelfstudie en coaching.

Vier tot zes uur per week zelfstudie.

Zes intensieve, 1-op-1 feedbacksessies van één uur waarin we jouw huiswerkopdracht en al je vragen doorspreken.

Een werkboek dat zorgt voor inzicht in jouw verhaal, visie en expertise.

Vijf online trainingen die je volgt en waarin je jezelf beter leert verwoorden.

Templates die je op weg helpen met het schrijven van jouw content.

Je behoudt een jaar lang toegang tot de online trainingen. Bovendien krijg  je ook als expert toegang tot mijn community van Ondernemende Schrijvers. Dus ook na het traject kun je jezelf blijven bijscholen.

De gevolgen van deelname

  • Je gaat vanuit jouw visie, verhaal en expertise consistent kwalitatieve content delen.
  • (Potentiële) opdrachtgevers gaan je kennis, expertise en waarde zien; je wordt opgemerkt.
  • Omdat je persoonlijk bent in je copy & content ben je benaderbaar voor uitdagende opdrachten en samenwerkingen.
  • Omdat je relevant bent, nemen de juiste mensen contact met je op. Je scheidt zelf het kaf van het koren.
  • Doordat je kennis deelt en doordat je daar zelf van blijft leren, ga je structureel meer waarde toevoegen bij klanten en medewerkers.

Tijdens iedere fase van dit traject maak je huiswerk en heb je een wekelijkse, 1-op-1 feedbacksessies met mij. Je investeert ongeveer 4-6 uur per week in dit traject. Hierna heb je een heldere basis staan voor je profilering als expert en beheers je de juiste vaardigheden voor het creëren van al je uitingen. Denk aan:

webteksten – offerteteksten – videoscripts – mailings – lezingen – webinars – blogs – social media berichten – white-papers – seminars – podcasts – Google ads – e-books – artikelen – downloadables – interviews

Reviews

“Ik had niet gedacht dat ik in korte tijd kon leren hoe je een goede tekst kan schrijven, maar Rachel heeft mij dat geleerd. Ik weet nu hoe ik gestructureerd kan schrijven met een heldere boodschap. En dat in persoonlijke sessies met korte instructies en veel oefenen. Prettig wanneer je graag leert vanuit de praktijk. Ik kan een samenwerking met Rachel echt aanbevelen.“

Marieke Hoffman

MVO-programmamanager DELA

“Wat ik fijn vind aan onze samenwerking is dat Rachel in staat is om goed te luisteren. Daarbij stelt zij heel prikkelende vragen die je weer kritisch naar je eigen kennen en kunnen laten kijken: is het zo bijzonder wat je doet? Waarom dan? Dat geeft mij het gevoel dat ik ook bij mijn klanten zoek: zonder schuring geen glans! En dat past dan weer heel erg bij de cultuur van ons bedrijf. 

Ik raad een samenwerking met Rachel aan wanneer je iets te vertellen hebt. Als je bovendien met haar mee kunt bewegen naar versimpeling dan kun je erg mooie resultaten bereiken.”

Jack van Gils

Managing Partner tBureau (interim opdrachtgever)

Waarom werken met mij?

Mijn reis
Ik had er helemaal genoeg van. Om gevraagd te worden voor opdrachten die zwaar beneden mijn niveau waren: ‘Schrijf jij anders even een leuk stukje.’ ‘Kun jij onze webteksten niet wat opleuken?’ Fijn dat mensen aan me dachten, maar het waren niet de juiste vragen waar ze mee kwamen.

Ik wist dat ik meer kon.

Ik wist dat als ik zo doorging, ik niet de waarde toevoegde die ik kon toevoegen. Ik wist dat ik van meer betekenis kon zijn.

Er was een reis van bijna vier maanden voor nodig om tot het inzicht te komen: niemand anders dan ikzelf gaat mijn expertstatus voor me claimen.

En dat terwijl ik al jarenlang niet anders deed voor mijn klanten. Door hun kennis toegankelijk te maken – via mijn kennis van sterke copy en marketing – zorgde ik ervoor dat zij zichtbaar werden vanuit de inhoud. Vanuit hun inhoud; hun expertise, hun visie en hun verhaal. Hun waarheid die werkt.

Dat deed ik voor CEO’s, (marcom-) managers, coaches, afdelingshoofden en thought leaders. Ik vond het leuk, deed het goed en had het er dus druk mee. In die drukte vergat ik alleen om onder woorden te brengen wat ik zelf als professional deed. Ik vergat zelf mijn expertstatus te claimen en was daarmee één van de vele tekstschrijvers.

Totdat ik besloot dat niet meer te willen zijn.

Totdat ik besloot de beste binnen mijn vakgebied te worden en alleen nog met ambitieuze, betekenisvolle ondernemers en organisaties te willen werken. Om ervoor te zorgen dat deze professionals met purpose zichzelf voortaan profileren als de experts die ze zijn, via duurzame, waardevolle copy & content. Laten we nu voor jou aan de slag gaan!