Samen ten strijde voor een Schrijversrevolutie

19 januari 2021

door Rachel Felix

®️Via mijn gratis content, online trainingen en unieke businesstraject leer ik jou een slimme & strategische schrijfbusiness neerzetten. Want wij schrijvers en ons vak schrijven mogen - door onszelf (!) - wel eens meer op waarde geschat worden. Dat begint met professionaliseren. Samen aan de slag dus en op naar een schrijversrevolutie 💪.

Het valt mij te vaak op dat schrijvers en schrijven ondergewaardeerd worden door (potentiële) klanten, maar veel meer nog door schrijvers zelf. Dat was al zo toen ik bij een groot tekstbureau werkte en werd helaas niet minder tijdens mijn jaren als ondernemende schrijver. Gelukkig kunnen we hier wat aan doen. Ieder voor zich en als beroepsgroep met z’n allen. Want anderen kunnen ons en ons vak pas op waarde schatten als wij dat zelf doen. Dat doe je door niet één van de vele schrijvers te worden of blijven die zich een weg naar het einde van de maand ploeteren & pleasen, dwars door alle deadlines heen die klanten je door de strot duwen. Waarde(ring) bereik je door de waarde van jouw expertise te kennen en dus geen genoegen te nemen met uurtarieven, opdrachten of samenwerkingen die om te lachen of om te huilen zijn. Investeer dus in jouw professionaliteit als ondernemende schrijver of schrijver in loondienst. Door niet ‘blij te zijn dat je werk hebt’, maar door jezelf, ons vak en je bedrijf als serious business te zien en ook zo te (laten) behandelen. Ik zeg: samen ten strijde voor een Schrijversrevolutie.

 

Wat is een Schrijversrevolutie?

De Schrijversrevolutie die ik samen met alle ambitieuze en enthousiaste tekstprofessionals van Nederland en België voor elkaar ga krijgen, zorgt ervoor dat wij als schrijvers en het vak schrijven meer op waarde geschat worden. Want dat is hard nodig en de hoogste tijd.

Collegialiteit in plaats van rivaliteit

Daarbij wil ik dat onze Schrijversrevolutie zorgt voor meer collegialiteit tussen schrijvers onderling omdat nu nog vaak sprake is van rivaliteit. Niet nodig, want er is meer dan genoeg tekstwerk voor iedereen. Dat inzien en geloven – denken en werken vanuit overvloed in plaats van vanuit angst en schaarste – is ook iets dat ik met onze Schrijversrevolutie wil bewerkstelligen. Want juist door te ondernemen vanuit angst, schaarste en onzekerheid doen schrijvers zichzelf – en daarmee hun klanten – chronisch tekort. Terwijl ondernemen vanuit overvloed en vertrouwen ervoor zorgt dat je business gaat bloeien, groeien en dat jij als ondernemer nog meer plezier hebt in wat je doet en betere resultaten bereikt omdat alles vanzelf lijkt te gaan.

 

Professionele schrijfbusiness

Uiteindelijk zorgt onze Schrijversrevolutie ervoor dat wij als schrijvers meer waarde kunnen toevoegen aan de uitdagingen van onze klanten. Omdat wij ons professioneel opstellen binnen gelijkwaardige samenwerkingen en ook tijdens uitdagende tekstprojecten de leiding houden, kunnen we onze bevlogen, gedreven en betrokken klanten helpen om met woorden de wereld te veroveren en te verbeteren. Doordat wij daarnaast dankzij onze professionaliteit meer waarde toevoegen, genereren we ook meer waarde. Win-win met woorden dus. 

 

Andere stemmen aan het woord

Dankzij onze (herwonnen) professionaliteit zorgt onze Schrijversrevolutie er uiteindelijk voor dat andere stemmen het woord gaan voeren; namelijk de stemmen van onze klanten die vanuit hun wijsheid en purpose waarde toevoegen aan de wereld. Daarbij zorgt onze Schrijversrevolutie ervoor dat onze eigen stemmen eindelijk gehoord gaan worden; de stemmen van schrijvers die het vak beheersen. Die expert zijn op het gebied van tekst, taal, marketing en communicatie. En die dat in hun profilering weten te combineren met hun eigen unieke persoonlijkheid, ervaring en kennis. Zodat (potentiële) klanten hen weten te vinden en indien nodig op hen wachten. Want voor dit type schrijver ga je als potentiële klant graag in de rij staan.  

 

Schrijvers onderling binnen onze Community van Ondernemende Schrijvers waar je lid van wordt nadat je het Textpert Traject hebt gevolgd.

Foto: Brad Neathery

 

Is dat nou echt nodig, zo’n Schrijversrevolutie?

Een Schrijversrevolutie is meer dan nodig. Heb je wel eens om je heen gekeken binnen ons vakgebied? Zie je dan net als ik hoe hard schrijvers werken terwijl zij veel te veel onbetaalde uren maken? Of valt je ook op hoe sommige tekstprofessionals bijna ten onder gaan aan hun eigen succes? Hoe zij ploeteren en pleasen terwijl de passie voor schrijven uitdooft door opdrachten die geen inspiratie geven? Of ben je zelf één van hen en merk je het bij jezelf op? Dan weet je dat een Schrijversrevolutie hoognodig is. Op de manier waarop schrijvers en schrijven momenteel ondergewaardeerd worden – niet in de laatste plaats door schrijvers zelf – kunnen we niet langer doorgaan.

 

Het ondernemende schrijverschap en schrijven in loondienst zijn een vak apart

Ik zie steeds weer hoe schrijvers zichzelf en ons vak enorm tekort doen. Niet omdat deze schrijvers slecht zijn in hun vak, helemaal niet. Wel omdat zij struikelen over het ondernemerschap of hun rol als schrijver binnen een organisatie:

  • Duidelijk maken wie je als schrijver bent en waar je voor staat; laten zien wat jij voor de ander kunt betekenen. Dat is veel meer dan lettertjes in de juiste volgorde zetten.
  • Zorgen dat je tijdens tekstprojecten geen speelbal van anderen wordt. 
  • Zinvolle afspraken maken met klanten of collega’s waarin ruimte is voor jouw expertise. 
  • Je werkprocessen op orde hebben. 
  • Het simpel en efficiënt inrichten van je marketing & sales kanalen.

Het ondernemende schrijverschap is een vak apart dat je er als freelance schrijver gratis bij krijgt. Terwijl niemand je heeft geleerd wat het precies inhoudt. Maar als schrijver in loondienst loop je tegen dezelfde dingen aan. Want de collega’s binnen je organisatie zijn net klanten. En evenals in de boze buitenwereld is schrijven binnen een organisatie of binnen de afdeling marketing & communicatie vaak het ondergeschoven kindje.

 

Ondergewaardeerde beroepsgroep en ondergewaardeerd vak

Klanten of collega’s zien op hun beurt vaak niet wat een tekstschrijver, copywriter of marcom-professional allemaal voor hen kan betekenen. Logisch ook! Het is immers onze taak om hen dat duidelijk te maken. En die taak verwaarlozen we enorm. Zolang wij onszelf klein blijven houden, onszelf te laag in blijven schatten en blijven werken aan opdrachten waar we eigenlijk niet achter staan, maar die klanten zo bedacht hebben, blijven we een ondergewaardeerde beroepsgroep die een ondergewaardeerd vak uitoefent.

De kracht van onze woorden

Zolang wij niet op de voorgrond treden met onze kennis, kunde en expertise gaan anderen ons en ons vak ook niet op waarde schatten. Die waarde is immers niet zichtbaar omdat wij onszelf klein zitten te houden. En dat is eeuwig zonde. Want wij zijn de aangewezen personen die door de kracht van onze woorden anderen kunnen bijstaan in het veroveren & verbeteren van de wereld. We hebben als schrijvers een verantwoordelijkheid. Dus opnieuw: samen ten strijde voor een Schrijversrevolutie!

 

Professionaliteit als basis voor onze Schrijversrevolutie

Wij schrijvers zijn nodig. Maar om de rest van de wereld dat in te laten zien is er wel werk aan de winkel. Want helaas heerst er te veel ‘Ik-doe-maar-wat’ onprofessionaliteit. Terwijl onze eigen professionaliteit in mijn ogen de basis is voor een succesvolle Schrijversrevolutie. Ongeacht wat voor type schrijver je bent en waar je staat binnen je carrière als schrijver. Ik weet zeker dat er ook voor jou op dit vlak veel winst te behalen valt. Ontdek welke kansen ik voor jou zie in mijn blog De Vijf Soorten Schrijvers Die Mij Benaderen.

 

Foto: Priscilla Gyamfi

Waarom worden schrijvers en schrijven niet op waarde geschat?

Hoe komt het dat schrijven en schrijvers niet op waarde worden geschat? Dat heeft meerdere oorzaken. Hieronder geef ik je de belangrijkste punten:

 

  • De algemeen geaccepteerde en toch echt onterechte aanname dat iedereen kan schrijven zorgt ervoor dat wij als schrijvers en dat ons vak schrijven niet op waarde geschat worden. 
  • Iedereen kan (freelance) tekstschrijver, copywriter of contentmaker worden. Je hebt er geen speciale opleiding of een diploma voor nodig. Door dit gebrek aan een specifieke opleiding broeit er bij veel ondernemende schrijvers een ‘doe ik het wel goed?’ gevoel onder de oppervlakte. Veel rand- en hoofdzaken moet je als schrijver zelf uitvogelen, wanneer je geen hulp vraagt. Dat zorgt voor onwetendheid en onzekerheid. Laat die onwetend- en onzekerheid nou de ideale voedingsbodem zijn om jezelf als schrijver niet op waarde te (laten) schatten.
  • Veel schrijvers voelen zich overweldigd door de diversiteit binnen ons vakgebied dat ook nog eens continu in ontwikkeling is. Het is onmogelijk om dit allemaal bij te houden. Vandaar ook dat je jouw specialisatie helder wilt hebben. Dit onmogelijk op de hoogte kunnen blijven van alle ins & outs in combinatie met het niet kiezen van een specialisatie, leidt tot het imposter-syndroom: het gevoel dat je een nepperd bent die doet alsof hij verstand van zaken heeft, maar eigenlijk totaal niet weet waar hij mee bezig is. En met dat gevoel op zak houd je je liever klein dan dat je jezelf stevig als expert in de markt zet.
  • Tekst is vaak de sluitpost in projecten. Hierdoor word je als schrijver laat in projecten aangehaakt. Met als gevolg: te krappe deadlines, geen ruimte meer voor jouw professionele inbreng en blij moeten zijn met het restje budget dat over is. Ga je hier als schrijver in mee, dan weet je dat je niet op waarde geschat wordt.
  • Er zijn heel veel slechte schrijvers omdat – zoals gezegd – iedereen schrijver kan worden en de aanname dat iedereen kan schrijven geldt. Deze slechte schrijvers zijn een smet op het blazoen van de vele goede schrijvers die ons taalgebied rijk is. Ik heb meerdere klanten gehad die slechte ervaringen hadden met andere schrijvers. Als ik het werk zag dat deze schrijvers hadden aangeleverd, kreeg ik last van plaatsvervangende schaamte. Zo onprofessioneel, onzorgvuldig en onvolledig. Ze wisten duidelijk niet waar ze mee bezig waren en de klant betaalt de prijs.
  • Er zijn heel veel schrijvers die hun eigen waarde niet (h)erkennen omdat ze zelf ook zijn gaan geloven dat iedereen kan schrijven. Daardoor zien zij hun kwaliteit niet meer als bijzonder. En dat is zo vreselijk zonde! Of zij geloven in de misvatting dat een schrijver teksten schrijft waar klanten niet voor willen betalen. Als wij onszelf al niet op waarde schatten, dan kunnen we niet verwachten dat (potentiële) klanten dat wel doen. 
  • Door een gebrek aan kennis van de schrijfbranche, planmatige bedrijfsvoering, acquisitie, sales en marketing kun je als schrijver met de beste bedoelingen en al je inzet, moeite en ambitie ten spijt een zwak bedrijf of een zwakke rol binnen je organisatie neerzetten.
  • Schrijvers durven zich niet te specialiseren of een niche te kiezen. Met als gevolg dat ze maar gewoon alles blijven doen, waarmee ze zichzelf als ontzettend inwisselbaar, niet-onderscheidend en dus waardeloos in de markt zetten. Dat geldt voor ondernemende schrijvers en schrijvers in loondienst.

In mijn artikel Waarom Jij Jezelf Als Schrijver Niet Op Waarde Schat lees je meer over deze oorzaken en de oplossingen die ik zie. 

Schrijvers onderling binnen onze Community van Ondernemende Schrijvers waar je lid van wordt nadat je het Textpert Traject hebt gevolgd.

‘Zolang wij niet op de voorgrond treden met onze kennis, kunde en expertise gaan anderen ons en ons vak ook niet op waarde schatten.’

 

Wat verandert er door een Schrijversrevolutie? 

  • Iedere schrijver in Nederland & België weet wat hij waard is. Waardoor geen enkele tekstprofessional zichzelf of zijn klanten nog tekort doet. 
  • Schrijvers zien in hoe enorm veel werk er op ons ligt te wachten.
  • Er is geen ruimte meer voor onzekerheid want iedere schrijver weet nu dat hij een vak beheerst waarmee je anderen van dienst kunt zijn en doet dat dus ook; be of service
  • Schrijvers benutten hun volledige potentie en voelen zich daardoor gewaardeerd, zelfverzekerd en uitgedaagd. Hierdoor kunnen zij veel meer waarde toevoegen aan de uitdagingen waar hun klanten voor staan. 
  • Deze zelfverzekerde schrijvers pakken het podium voor klanten die ook daadwerkelijk iets te melden hebben. We maken de shift naar zinnige content. 
  • Schrijvers zeggen ‘nee’ tegen slechte ideeën,  ‘nee’ tegen deadlinedruk en volmondig ‘ja’ tegen teksten die iets toevoegen. 
  • Daarbij zorgt onze Schrijversrevolutie ervoor dat onze eigen stemmen gehoord gaan worden; de stemmen van schrijvers die het vak beheersen. De experts op het gebied van tekst, taal, marketing en communicatie.

 

De grootste uitdagingen binnen onze Schrijversrevolutie

Om onze Schrijversrevolutie van de grond te krijgen trekken we als tekstpro’s samen ten strijde. Eén voor allen en allen voor één! Dit zijn de grootste misverstanden binnen ons vakgebied waartegen we het opnemen: 

  • Het romantische beeld van de freelance schrijver.
  • Schrijvers die genoegen nemen met veredeld vrijwilligerswerk binnen een matig bedrijfje of een onbeduidende rol aan de rand van een organisatie. Waarmee zij matige resultaten neerzetten omdat ze geregeld ‘leuke tekstjes’ schrijven.
  • Ondernemende schrijvers en schrijvers in loondienst die zichzelf klein houden vanuit onzekerheid over hoe zij op professioneel niveau invulling aan ons vak geven.
  • Egoïsme onder schrijvers die niet vanuit hun klant denken, maar vanuit zichzelf. 
  • Het imago van schrijven als veredelde hobby dat we grotendeels zelf in stand houden. 
  • Als ondernemende schrijver geen waardering durven vragen voor je tijd, diensten of de waarde die je toevoegt binnen een project of organisatie. 

Foto: Thom Milkovic

Hoe ontstond deze Schrijversrevolutie?

In 2020 gooide ik mijn bedrijf om en ontwikkelde ik mijn Textpert Traject. Meteen dat jaar begeleidde ik eenentwintig ambitieuze, enthousiaste schrijvers in het opzetten of strategich uitbouwen van hun Schrijfbusiness. Sommige deelnemers hadden meer dan tien jaar ervaring, anderen kwamen vers als schrijver de KvK uitgerold en weer anderen werkten als schrijver of marcom-professional in loondienst. Overeenkomst was dat zij binnen mijn Textpert Traject allemaal op hun eigen niveau en manier werkten aan onder andere een heldere profilering, klantbelofte, professionele bedrijfsvoering en gelijkwaardige, langlopende klantrelaties.

Succesverhaal

Met behulp van Rick – mijn partner (in crime) – wist ik dit eerste businesstraject speciaal voor schrijvers succesvol op te zetten. Dat ‘instant’ succes kwam ook doordat ik al een aantal jaar via kleine stapjes werkte aan het verwezenlijken van mijn droom: meer waarde(ring) voor schrijvers en het schrijversvak:

  • ik gaf workshops aan ondernemende schrijvers, 
  • verzorgde events voor tekstprofessionals, 
  • werkte veel met andere schrijvers samen, 
  • had geregeld stagiaires die ik de kneepjes van het vak leerde. 

Vanaf het begin wist ik dat ik mijn Textpert Traject volledig online wilde laten draaien. Omdat ikzelf locatieonafhankelijk wil werken, maar ook omdat ik wil dat alle Nederlandstalige schrijvers over de hele wereld mee kunnen doen. Een deelneemster vanuit Ivoorkust is tot op heden het meest exotische lid van onze gang

Gefaald & Geflopt

Toch ging aan al dit succes falen en floppen vooraf. Ik probeerde samenwerkingen uit die voor beide partijen niet werkten. Werd ongelukkig van de dingen die ik bedacht. Dacht niet goed na. Dacht te goed na. Was impulsief, chaotisch, enthousiast en teleurgesteld. Alles is de afgelopen tien jaar in mijn (ondernemende) schrijversavontuur voorbijgekomen. In mijn blog Een kijkje achter de Schermen vertel ik openhartig over wat er misging tijdens het eerste halfjaar Textpert Traject. Want ik ben blij met iedere ‘fout’ die ik maakte. Omdat ik daarvan leer en al die kennis meeneem en deel met mijn deelnemers. Inmiddels zijn falen & floppen verleden tijd. Voorlopig dan. Want succes is voor mij geen doel; ontdekken, plezier maken en leren met lef wel. Succes is het gevolg daarvan. Dit is dan ook wat ik ‘mijn’ schrijvers leer. 

Ontdekken, plezier maken en leren met lef 

Het doel van mijn trajecten of trainingen is niet per sé dat jij als tekstprofessional meer gaat verdienen of dat je meer klanten binnen gaat halen. Mijn doel is: het ontketenen van een Schrijversrevolutie. Daarvoor laat ik iedere schrijver die een samenwerking met mij aangaat ontdekken wat werkt. Voor de één betekent dit inderdaad meer klanten bedienen. Voor de ander betekent het efficiënter werken, focus aanbrengen of professionelere offertes uitbrengen zodat je betaald krijgt naar de waarde die je toevoegt. Wat voor iedereen geldt, is dat je jezelf en ons prachtige vak op waarde leert schatten. En dat je vanuit die waardering voor jezelf gaat groeien; de kant op die bij jou past. 

Textpert Traject

Vanuit mijn ervaring bij een groot tekstbureau en na bijna tien jaar gewerkt te hebben als (freelance) schrijver, contentmarketeer en ondernemer, ontwikkelde ik mijn Textpert Traject speciaal voor ambitieuze schrijvers zoals jij. In acht weken leer jij je schrijfbusiness slim & strategisch neerzetten.

Veel schrijvers zetten zichzelf onnodig als ontzettend inwisselbaar, niet-onderscheidend en dus waardeloos in de markt.’

Mijn persoonlijke ervaringen met niet gewaardeerd worden als schrijver

Schrijven kan Big Business zijn. In de zin van; grote, zinvolle projecten, gelijkwaardige samenwerkingen met andere schrijvers en klanten, gestroomlijnde bedrijfsprocessen, waarde toevoegen en waarde genereren. Maar het (ondernemende) schrijverschap kan ook een traject van ploeteren, pleasen, misverstanden, uitbuiterij, te veel en te hard werken worden. Dat ontdekte ik toen ik na een aantal jaar bij een groot tekstbureau besloot om de sprong als freelancer te nemen. 

Veel schrijvers – inclusief ikzelf in mijn beginjaren – werken op deze manier:

  • altijd klaarstaan voor klanten die op het laatste moment met hun tekstvraag aankloppen.
  • steeds weer als laatste in een project aangehaakt worden – waardoor er te weinig ruimte is voor jouw input – en daarmee genoegen nemen.
  • Met heel veel projecten tegelijk bezig zijn.
  • Steggelen over offertes, uren en prijzen. Terwijl je gewoon goed werk wilt leveren en voor de waarde die je toevoegt betaald wilt krijgen.
  • Commerciële teksten zonder inhoud schrijven omdat er brood op de plank moet komen. 
  • Gisteren af moeten hebben wat een klant vandaag pas mailt en je schuldig voelen als dat niet lukt. Of het verwijt krijgen dat je niet flexibel bent als freelancer. Absurd.

Na een paar jaar van deze ellende wilde ik hier als schrijver niet meer aan bijdragen omdat ik niet in deze werkwijze geloof. Ik besloot alles wat ik geleerd had in mijn tijd als marketeer en als schrijver bij een groot tekstbureau nu ook als ondernemende schrijver te gaan toepassen. Ik nam de leiding over mijn bedrijf. Ik bepaalde voortaan hoe we een tekstproject vormgaven, met wie ik samenwerkte en schrapte alles wat mij geen voldoening opleverde. En dat werkte. Beter dan ik had kunnen dromen. Vanuit daar groeide mijn schrijfbusiness als een speer terwijl ik samen met mijn klanten vol enthousiasme aan uitdagende opdrachten werkte. Ik was op de goede weg.

Wat wel bleef was dat ik geregeld mijn werkwijze – die professioneler was dan die van vele andere schrijvers – aan mijn klanten moest toelichten. Omdat zij slechte ervaringen met schrijvers hadden. Hetzelfde gold voor mijn tarieven die meestal hoger waren dan klanten gewend waren. Dat toelichten deed ik met plezier omdat ik zeker wist dat ik hiermee mijn klanten de kwaliteit bood die zij verdienden terwijl ik op een manier werkte die mij de mogelijkheid gaf om het beste uit mezelf als schrijver te halen en dus de meeste waarde aan een project toe te voegen. Bovendien was ik hiermee op kleine schaal al bezig om het schrijverschap in een ander daglicht te zetten.

Op een gegeven moment kon ik al het werk niet meer alleen aan. Maar uit ervaring wist dat ik geen bureau wilde runnen. Daarom besloot ik dat het de hoogste tijd is dat veel en veel meer schrijvers zichzelf en ons vak op waarde leren en laten schatten. Zodat zij vanuit zelfvertrouwen en professionaliteit al die trappelende klanten kunnen gaan helpen om met woorden de wereld te veroveren en te verbeteren. 

Dus gooide ik mijn bedrijf om en ontwikkelde ik mijn unieke businesstraject en verschillende trainingen speciaal voor schrijvers. Dat loopt als een trein. Die Schrijversrevolutie komt er. Wat zeg ik; ze is al in volle gang!

Ik nam de leiding over mijn bedrijf. Ik bepaalde voortaan hoe we een tekstproject vormgaven en met wie ik samenwerkte. Bovendien schrapte ik alles wat mij geen voldoening opleverde. Vanuit daar groeide mijn schrijfbusiness als een speer terwijl ik samen met mijn klanten vol enthousiasme aan uitdagende opdrachten werkte.

Doe mee aan onze Schrijversrevolutie!

Nu je dit alles hebt gelezen, kookt je schrijversbloed natuurlijk van passie en trots; je wilt niks liever dan mee strijden om meer waardering voor ons als schrijvers en voor ons unieke schrijversvak te krijgen. Mooi. Want zonder jou lukt het niet. We moeten samen ten strijde trekken. Want als wij als schrijvers onszelf niet steviger in de markt gaan zetten, gaat niemand het voor ons doen. 

Dus wil jij bijdragen aan onze Schrijversrevolutie? Dan ben je van harte welkom! Kijk wat bij jou past en ga er helemaal voor:

  1. Onderzoek of mijn Textpert Traject iets voor jou is. Dit is mijn unieke businesstraject speciaal voor ondernemende schrijvers en schrijvers in loondienst waarin we acht weken lang werken aan het professionaliseren van jou als schrijver. Dit is het eerste en enige businesstraject in Nederland en België dat zich speciaal op tekstprofessionals zoals jij richt. Twijfel je? Boek dan een vrijblijvende Text Talk en we onderzoeken samen of dit traject jou verder kan helpen.
    b
  2. Werk via mijn Expert Trainingen aan het professionaliseren van een onderdeel van je schrijfbusiness. Deze trainingen zijn daarmee meer geschikt voor schrijvers met een eigen bedrijf dan voor schrijvers in loondienst. Werk aan: Jouw Merkverhaal & Missie, Jouw Klant, Aanbod & Prijs of Jouw Klantcontact, Sales & Salesfunnel (trainingen zijn in ontwikkeling). Gebruik alle kennis die je opdoet binnen deze trainingen voor het professionaliseren van je eigen business en in je schrijven voor klanten. Dubbel terugverdienen dus.
    h
  3. Download mijn gratis Handleiding Workflow voor de Professionele Schrijver. Dan weet je dat je vanaf nu steeds de juiste dingen op het juiste moment doet.
    k
  4. Wil je onze Schrijversrevolutie alleen maar een shout-out geven om te laten zien dat je onze strijd voor meer waardering een warm hart toedraagt? Doen! Ik ben daar ontzettend blij mee. Want hoe meer mensen van onze intentie op de hoogte zijn, hoe beter beslagen we ten ijs komen. Tag mij (@rachel felix op LinkedIn of @rachelenco op Instagram) en ik deel je post met plezier.

Doe mee

Textpert Traject

Ons Textpert Traject is een groepstraject van twee maanden waarin je leert om jouw schrijfbusiness slim & strategisch op te zetten. Je werkt aan je eigen profilering, professionalisering, workflow en alles dat daarbij komt kijken. Dit traject is geschikt voor tekstprofessionals die nieuw zijn in het ondernemende schrijverschap of tekstprofessionals die al een tijdje meelopen, maar nog steeds het gevoel hebben ‘maar wat te doen’.

Expert - 1 op 1 - Traject

Ons Expert Traject is een 1-op-1 (of 2-op-1) traject van drie of zes maanden. Hierin werk je aan het optimaliseren van je schrijfbusiness en het neerzetten van jezelf als dé expert binnen jouw niche en specialisatie. Dit traject is geschikt voor de tekstprofessional met een goedlopende schrijfbusiness waarin het wringt omdat je voelt dat er nog zoveel meer in jou en je bedrijf zit.

Andere schrijvers lazen: