Blog

Op mijn blog schrijf ik zo vaak mogelijk – en toch erg sporadisch – over schrijven. 
Zodat jij al lezende leert wat er allemaal bij komt kijken. 

Nederlands – Engels, waar ligt de grens?

De keuze voor Engelstalige termen binnen je bedrijf kan allerlei gevolgen hebben voor je imago. Heel kort door de bocht is het Nederlands doorgaans suf en het Engels is hip. Veel Nederlandse bedrijven die jong en hip of hot and happening willen zijn kiezen daarom voor Engelse termen. Maar het is niet gegarandeerd dat je lezers een tekst vol Engelse termen net zo goed kunnen volgen als een Nederlandse tekst.

Lees meer

Wo(o)rden wie je bent

Niet alleen je mooie logo en gave opmaak zijn beslissend tijdens ieder contactmoment met je klant; ook je woorden spreken boekdelen. Waar wil je allemaal aan denken bij het schrijven voor je klanten?

Lees meer

Schrijven is niet eng

Als schrijven niet eng is, wat is dan dat beklemmende gevoel dat je bekruipt zodra je gaat zitten om je tekst te typen en probeert om je boodschap duidelijk, professioneel en persoonlijk op papier te krijgen?

Lees meer

De vorm als norm

Wanneer ik met een klant aan de slag ga, starten we vanuit de inhoud. Daarbij onderzoeken we niet alleen hoe we deze inhoud het beste kunnen formuleren. We kijken ook of er potentiële diepere lagen achter de inhoud te vinden zijn.

Lees meer

De schrijver is dood, leve de lezer!

Is het belangrijk om stil te staan bij hoe een tekst door je lezers geïnterpreteerd kan worden? En doe jij dat voldoende bij alles wat je de wereld in stuurt? Want schrijven wat je wil zeggen is één ding; schrijven wat je bedoelt, is een veel grotere uitdaging.

Lees meer

Contact

rachel@rachelfelix.
nl

online

@schrijfsoda